Saturday, November 15, 2008

Pesanan Sebelum Tidur...

~jik try mu letak sms ni di blog mu..aku tanya.. siapa hantar sms tu kepada mu!!! dia senyum..
kami ketawa macam dengan kuat macam tiada siapa yang tinggal blog D..kolej kami...Aku ambik handponenya ...untuk tulis ayat yang dia suruh aku tulis tadi ....ha.ha..aku lihat nama penghantar sms tersebut...aku kenal si penghantar ..Nk tahu siapa dia ???nanti ku beritahu jika dia benarkan..
Sms bertaip cantik dengan tulisan yang bergaya....
Rasulullah berpesan kepada Aisyah r.a ..Wahai Aisyah!! jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara:
1.sebelum khatam al Qur'an.
2.sebelum membuat haji para nabimu memberi syafaatdi hari Akhirat
3.sebelum para muslimin meredhai kamu.
4.sebelumkamu melaksanakan Haji dan Umrah.

Berikutnya Aisyah berkata..Ya Rasulullah bagaimana dapat aku laksanakan empat seketika..
Rasulullah tersenyum dan bersabda:
1.jika tidur bacalah al ikhlas tiga kali seakan engkau mengkhatamkanAl Qur'an.
2Baca selawat untukku dan para nabi sebelumku,maka kami semua kan memberisyafaat
di hari Akhirat .
3Beristgfar untuk muslimin mereka akan meredai kamu.
4.Perbanyakkan bertasbih,bertahmiddan bertahlil,bertakbirmaka seakan kamu telah melasksanakan haji dAN UMRAH..
Selamat beristirehat..
Begitu seperti apa yang di tulis di dalam handponenya ...
bertuahlah dia dapat sms macam ..aku bila lagi
~":Terdiam sebentar smbil termenung:~
Ah persampahlah semua tu..jika ada rezeki x kemana..
~(dalam hati orang x tahu)~....

nota kaki:
ayat sms di ambik dari handpone roomate...
..Sorry roomate!!!....









1 comment:

Anonymous said...

KEHEBATAN MATI


Peristiwa mati
Sesuatu yang ngeri
Menggerunkan dan meremangkan bulu roma
Benci menyebutnya pada sesetengah manusia
Hiburan pada sesetengah yang lain pula
Mati menggerunkan dan mengerikan
Perpisahan dengan alam fana
Buat selama-lamanya
Berhadapan dengan alam yang abadi
Gerun sungguh kematian itu
Isteri akan menjadi balu
Suami menjadi duda
Ibu ayah kehilangan cahaya mata
Anak jadi yatim piatu
Mertua kehilangan menantu
Menantu kehilangan mertua
Rakan kehilangan sahabat
Murid kehilangan guru
Rakyat kehilangan pemimpin…